ceturtdiena, 2008. gada 6. marts

Sent Ekziperii




negribaas pieradinaat. zinaams, ka peec tam naaks lielais gruzons un vainas apzinja. nu kaapeec jaapieljauj kljuudas, ja zinaams, ka nozheela naaks. ne jau nu breekdama, bet driizaak besiidamaas un pinkshkjeedama.
un kaapeec tu mani nenjem liidzi uz Amsterdamu pavasarii..

shodien ir praata veetras diena. ne jau filosofiski, bet muzikaali. klausos visu. pusi no sirds un lidlauku. Liivai taisniiba. sheit ir pilniiga kreativitaates naave. shie cilveeki nekad nespees saprast, kaa var iet peldeeties struuklakaa. kaa var panjemt un aizbraukt. bez plaaniem, bez iecereem, pliks un nabags. kaa sajust. bez analiizeem, bez priekshnoteikumiem. bez apreekjina.
jaa, tu vari dusmoties uz mani par to, ka pirmizraades biljetes atstaaju maajaas... par to, ka nekad nevar skaidri zinaat, kad tad iisti es ieradiishos... vai paspeeshu uz peedeejo autobusu. vai buus garastaavoklis, vai nebuus. dusmoties vai sarkt par to, ka es pasaku kaut ko pilniigi nepiemeerotu. par to, ka atkal visu naudu notriecu pirmo 3 dienu laikaa. nu un? grauziishu maizi. kaa liidz shim.
ja uz pasaules ir 5miljardi... un ja mees par to 5 miljardu galvinjaam domaajam kaa personiibaam... kas gan ir kompliceeti, jo notrulinaataa izteele ar ierobezhotaam iespeejaam un iipashaam vajadziibaam taada invaliida kljuvusi... un shitaadu galjas baru vispaar gruuti personificeet... bet zin, kaa es domaaju? - ja taa katrs tagad iedomaasies, viss - jaaiet peldeeties struuklakaas, nebuus kaifa. man nebuus kaifa. kaifs ir tajaa, ka nav daudz taadu. (atkal gar aciim pazib Gints un vinja apseestiiba ar subjektivitaati un personiskumu.) un ja es veel kaadreiz veru muti valjaa par to, ka cilveeki ir aprobezhoti un pasiivi, iepljaukaa mani. tam taa ir jaabuut. vismaz manaa pasaulee. bet mana pasaule jau taa ir paaraak personifceeta un izoleeta. tikai pati virskaartinja taa iisti saskaraas ar aarpasauli. un citu sauli. un visaam paareejaam zvaigzneem. nekas netiek iekshaa. labojums - nekas un neviens netiek laists iekshaa. piekaramajai atsleegai skandinaavu kvalitaates shtempelis virsuu... bet varbuut PSSR.

man besis naak domaajot par Kultuurenes iestaajeksaameniem. jo tuvaak, jo vairaak maacaas virsuu domas, ka netikshu. man nav te nekaada back-up plaana. ja netieku, esmu luuzeris. visi daargie klasesbiedri buus 2.kursaa. un es? atgriezusies no savas paradiizes.... maajaas. kas laikam jau vairaak nekad nebuus maajas. ja esi reiz aizgaajis, nav ko liist atpakalj. jaaciena sevi.
un tas viss par spiiti. taapeec, ka gribaas pieraadiit. citiem. pati es jau sen zinu, ka izdziivoshu. bet varbuut paradiize ir paradiize, taapeec, ka taa ir iisa un salda. gluzhi kaa... nu labi, lai paliek. Aadamam ar savu daamu jau nemaz tur nebija jaapaliek. tas ir pret Meerfija likumiem.

Tracy Chapman - Fast Car

2 komentāri:

dārta teica...

bai ze vei: es esmu nepieradināma. :/

cheburaska teica...

pozitiivi. tas laikam noziimee, ka man ar tevi buutu iespeejams komuniceet.
bet, zin ko.. tikliidz saac tam ticeet, viss apgriezhas kaajaam gaisaa.
ir patiikami buut pieradinaatam un neiespeejami pretoties pieradinaashanai.