svētdiena, 2008. gada 13. janvāris

Par lidostaam

Pulkstens 3:28
Seezhu ofisaa, mediteeju un ceru uz labaaku pasauli un augstaaku aviokompaaniju servisu. izkretinaaja nopietni. Norwegian.no vinkaarshi shokee reizi pa reizei. lai piedod man Mikjels un visi paareejie pazinjas un klasesbiedri, kas tur piehaltuuree, bet nu shitaa kompaanija suukaa. celjaa UZ Bergenu mana bagaazha tika kaut kur paseeta. taapat kaa veel 5 citiem pasazhieriem. atshkjiriibaa no manis, vinjiem nebija iekshaa visi lekciju izdales un uzskates materiaali. sakaraa ar to, ka tik veelu vakaros 'shoferu deficiita' deelj vinji nestraadaa, bagaazha tika piegaadaata naakamaas dienas peecpusdienaa. nu labi, nafig. shit happens.
celjaa NO Bergenas, ierodoties lidostaaa laipni tiek pazinjots, ka reiss paarcelts... par 2h! nu ko, Kalsnava. Bergenas lidosta tachu ir vienkaarshi aizraujosha!!! :-/ veelaak reizz tika paarcelts par veel pusstundu. nu un kaapeec tad SAS, videroe un visi citi var pienaakt un atiet laikaa??? gala rezultaataa tas prasiija veel pusstundu, liidz lidmashiina paceelaas, taadeelj ka bija jaagaida rindaa, liidz citas kompaanijas pacelsies. taa rezultaataa noseedaamies.... 1:00 yess! pat veel paspeeju uz peedeejo iespeejamo visniicu autobusu mistiskaa veidaa, kursh gaaja liidz pilseetas centram un maksaaja 2x daargaak. nu labi - un taalaak, ko?! 7dienas naktii pat nakts autobusi nekursee!!! pizdjets! konkreeta dusma! man bija jaabuut shajaa laikaa jau gultinjaa un saldi jaachuch! labaakajaa gadiijumaa izrakshu 'pazaudeeto -atrasto' lietu kastee kaadu dekji un - shite pat ofisaa uz diivaaninja. bet vispaar lidojums bija toch extreems. rakstiits - vieta 25a. eju, eju... somaaju: a taada vispaar existee?! kaa tad ne - pashaas beigaas. kreeslu atlociit nevar, taa kaa seedi ar taadu saliektu muguru uz priekshu.. galvu atbalstiit var pret taadu gropi-uizcilni, kas saak nezheeliigi spiest pirmajaas 10min - uz aizmigshanu nekaadu ceriibu. un veel prikshaa beern breec - ausis saapot. A MAN???!!! man ne tikai ausis, man jau galva griezhas rikjii no taada aarpraata! vieniigi, jaatziist, ka pacelshanaas gan bija nervu kutinosha. asaaku izjuutu un veederkalninju cieniitaajiem iesaku vienmeer seedeet aizmuguree, savukaart 'puuteejiem' tur vareetu sanaakt pamatiiga nelaime.. :D bija riktiigi kruti. atcereejos, ka agraak man tak riktiigi patika lidot. katru reizi pacelshanaas un noseeshanaas bija nervus kutinoshs pasaakums un par guleeshanu vispaar nebija ne runas! a tagad... lidostaa esmu pasaakusi ierasties pusstundu pirms reisa, lidmashiinaa eedu, gulju, rakstu programmas, besos, ja bagaazha kaveejas, besos, ja lidmashiinas motors ruuc, kaitina, ja vinjiem nav piparmeetru teejas no riitiem... ak, jaa... man veelarvien sajuusmina noseeshanaas no riitiem, saulleekta laikaa.. zeltiitas maakonju gubas, lidmashiinas spaarns, sauløes bumba... taa ir apbriinojama sajuuta, kad ierodies jaunaa pilseetaa un viss tik gaishs, tik spodrs un tiirs... un tevii jaunas emocijas saak mosties, plaano, kas jaadara taalaak un - miegs kaa ar roku atnjemts. vakaros noseeshanaas arii ir skaistas, visas taas gaismas, kad lido paari pilseetai, magjistraales.. bet teiksim shodien, shausmiigi druumi. visur maakonji. peleeki un nu galiigi depresiivi. un liist laukaa.

shovakar, kameer seedeeju, gaidiiju lidostaa, saaku lasiit savu Lilit. domaaju, ka shitas jau nu buus bish sakariigaaks par Santu un Cosmopolitan, kuri man lasot uzdzina patiesas dusmas par to pliekaniibu un nenoliedzamo aprobezhotiibu, par to shablonismu, ko gribot negribot sievietei iekodee visos izteiksmes veidos - darbos, domaas, sarunaas.. bet aciimredzot man shajaa laikaa ir mainiijusies gauma pamatiigi. ja gadu atpaklaj es vareeju vienkaarshi njemt un palasiit to zhurnaalu, tad tagad lielaako dalju zhurnaalistu, redaktori ieskaitot, gibaas pakaart. tik maz, kaa tur ir interesanta, un gandriiz nemaz - kaut kaa veertiiga, kas ne tikai izklaideetu, bet arii dotu vielu tavai smadzenju gremoshanas sisteemai. bija tomeer viens raksts, kas, lai gan visai banaals, bet lika iegrimt atminjaas. pats raksts vispaar bija sievieteem (laikam arii viirieshiem), kam dziivee konstanti neviecaas, un tad nu tur analizeeja un sniedza baigos padomus, kas nu tad buutu jaadara. pirmkaart, kaarteejo reizi atzinu sev, ka dziives vieglumu vai gruutumu nosaki tu pats. (es pati. vinjsh pats.) un to, ka vienu briidi man bija baigais stils sevi pasniegt kaa taadu gruutas dziives etalonu - aj, nu huinja! kas es te - jeezus kristus?! sado-mazo?! skjiet, ka nepaarvarami gribeejaas sevi pieraadiit, ka ES TO VARU, neskatoties ne uz ko. kaut paari liikjiem. man ir gruuta dziive, bet es to varu, taapeec apbriinjiet mani, cik es stipra. ar taadu attieksmi, man liekas, ka patieshaam izaicina likteni - tas ir viens, un pats sev to dziivi taadu arii padari - tas ir otrs. shitas mums nestraadaa. savukaart, kad es sheit kaadam cilveekam, kas mani tik tuvu nepaziist, pasaku, ka esmu laimiiga, vinjsh nodomaa, ka es liekuljoju. nu kaa jau parasti cilveeki to dara: kaa tev iet? - man iet labi, super, labaak nemeedz buut. vai arii vinjsh uzskata, ka esmu naivuma kalngals, kas vienkaarshi neko nesaprot no iistaas dziives. nu peec piegaajiena - chiksa, kam buutiibaa nav nekaadu intereshu, pastaaviigas nodarboshnaas, meerkju.. kas vienkaarshi savaa buutiibaa parazitee uz visas pasaules reekjina. nee, nu nav nekaadu pieraadiijumu, ka taa nevareetu buut arii es.
bet iisteniibaa, tas ko es gribeeju pastaastiit ir taas atminjas no9 manas agras, ljoti agras beerniibas. es braucu tramvajaa (veel tagad zinu - 6. tramvajaa) uz kaut kaadu koncertu laikam. man bija tautasteerps muguraa (nu kaa jau pieklaajas latvju zeltenei :D) no saakuma es, shkjiet, seedeeju, bet tad saaka sarasties vairaak cilveeku, un man, protams, bija jaaceljas kaajaas. tajaa vietaa noseedaas kaads vecs veciitis, un vinjasm blakus nostaajaas vinja kundze. (tagad paardomaajot - jaa, taa ir miilestiiba.) vinji saaka ar mani runaaties - es kaa taads mazs shpidrilka jau neko. nav jau kruti runaaties ar taadiem pavecaakiem cilveekiem, bet atteikt nav pieklaajiigi. nekaa vispaar neatceros no muusu sarunas teemas un konteksta un nav jau arii svariigi. atminos, ka veciitis ar mani runaaja un vinja kundze staastiija man, ka vinjsh 8 valodas esot maaceejis, kaa straadaajis... kad man bija jaakaapj laukaa, veciitis vinekaarshi panjeema mani aiz rokas un pateica: lai Dievinjsh Tevi sveetii.

es seedeeju tajaa lidostaa un domaaju: mani taa sveetiiba ir visu muuzhu sargaajusi. nezinu, kaapeec, es to sapratu. es nesaprotu, kaa to atcereejos. bet par to esmu paarliecinaata. aina manaa priekshaa tik skaidri salikaas kopaa... asaras saskreeja aciis tajaa briidii. gribeetu pateikt paldies tam veciitim. ir pagaajushi vairaak kaa 10 gadi un es nezinu, kaa lai pasaka paldies iistajaa briidii - veel arvien.

Nav komentāru: